۱۳۹۰ شهریور ۳۰, چهارشنبه

Socialism - Health Care

اینجا انگاری اینطوریه که خوب از یک طرف مستعمره انگلیسه و کلی از اونجا چیز میز داره. مثلا خیلی نوشتنشون به اونها نزدیکتره. از یک طرف هم که روی سر آمریکا نشسته و کاملا با اونا رابطه داره. حالا من نمیفهمم که این سیستم سوسیالیستی دوستیش از کجا اومده. من خودم خیلی پایه اون سیستم هستم و به صورت واضحی حالم از آمریکا به هم می‌خوره. اما اینا هم ریدن.

مثلا سیستم خدمات درمانی اینا خیلی داغونه. اینطوریه که تو هیچ طوره نمیتونی خودت بلند شی بری دکتر متخصص یا بری آزمایشگاه. یه راههایی وجود داره اما خوب اینطوریه که چون خیلی پیچوندنیه، خیلی هم گرونه. بعد اینجا آزمایشگاه درست درمون اصلا زیاد نیست. وقت آزمایشگاه که میخوان بدن جونشون بالا میاد.

یکی از دوستان پاش درد میکرد. برای زانوش رفت دکتر. بعد از چند ماه که دکتر مسکن می‌داد و از این چیزا، تازه نوشت برای آزمایش. بعد از آزمایش هم ننیجه این شد که باید عمل می‌کرد و عمل کرد. اما به این سادگی که نبود. این فرایند یک سال و نیم طول کشید.

یکی دیگه از بچه‌ها هم حالش بد بود رفت دکتر. دکتر گفت اضطراری نیستی و باید بری ام‌آرآی بدی. اما وقت آزمایش برای ۵ ماه بعد داده شد. بعد از ۵ ماه که آزمایش داد دیر شده بود و دوستمون مرد. اصلا هم شوخی نمیکنم، مرد. حالا یکی نیست بگه اولا مردک دکتر، آزمایش اسمش روشه، آزمایشه، گذاشتنش که ببینی طرف چیزیش هست یا نه. اگه قرار بود تو بفهمی که دیگه آزمایشه رو نمیذاشتن. بعد هم اینکه آخه این چه سیستمیه که شما گذاشتین که تو این شهر به این گندگی اینقدر تعداد دستگاه‌هاتون کمه که مجبورید ۵ ماه بعد وقت بدید؟

یکی نیست به اینا بفهمونه که سیستم سوسیالیستی معنیش فقط این نیست که همه یه طور باشن. قراره توش همه خوب باشن. نه اینکه همه بدبخت باشن. خوب دوست عزیز ریدی دیگه.

از یک طرف سیستم اینطوری بالا آوردن از طرف دیگه مقداری از مالیاتی که ما میدیم میره برای انگلیس. اصلا یک وضعیتی.

۱ نظر:

. گفت...

hala tasavor kon maliate ham mire vase englis ke masalan ie ja sare aroosie naveie malake kharj sheha