۱۳۸۷ بهمن ۱۴, دوشنبه

Latidude E6500

خوب من بالاخره لپ تاپ رو عوض کردم. یه Dell Latitude E6500.
اولش البته خیلی زدحال خوردم. چون wireless, bluetooth, CD-Drive درست کار نمی‌کردن. بعد Fedora 10 نصب کردم. بعد از مدتی تلاش و update تونستم از wireless استفاده کنم. استفاده از بسته broadcom-wl هم خیلی لذت‌بخش بود. اما CD-Drive به هر حال نمی‌تونه رو CD بنویسه. ولی در عین حال نکته خوبش اینه که hot-plug هستش و لازم نیست کلا سیستم باز شه تا اون عوض شه. بعد هم bluetooth که بالاخره با دستور hid2hci تونستم ازش استفاده کنم. الان دیگه همه deviceها که معمولا استفاده میکنم راه افتادن. این slot‌های کارت خون هم خوب شاید پیش اومد تست کردم. webcam, microphone هم درست کار کردن. راستی کارت گرافیکیم هم nvidia quadro هست و داره مثل ماه کار میکنه. من هم دیگه میتونم nexuis بازی کنم :D. میمونه resolution صفحه نمایش که ۹۰۰*۱۴۴۰ هست و میشه ازش راضی بود ;)
دمای CPU و GPU هم معمولا از ۵۰ بالاتر نمی‌ره. وقتی هم که بازی کردم به ۷۱ رسید. فکر میکنم مشکل دما نداشته باشم باهاش.
keyboard هم جالبه. یه کم سفت‌تر از Inspiron 6400 هست که داشتم. اما به نظر خیلی مقاوم میاد.
speakerها هم اگه صداشون زیاد نباشه خیلی خوبن. ولی اگه صدا رو زیاد کنی مناسب نخواهد بود.
به هر حال می‌شه گفت در مجموع خیلی راضی هستم ازش :)