۱۳۸۶ اسفند ۲۷, دوشنبه

چگونه در لینوکس مودم را نصب کنیم

تا حالا مجبور نشده بودم که تو لینوکس مودم لپ تاپم رو نصب کنم. اما گفتم شب عیدی که میخوام برم خونه و اینترنت پرسرعت دم دست نیست، حداقل بتونم از اینترنت Dialup استفاده کنم. مشکل اساسی اینجاست که مودمهای مثل مال من درایورشون توسط linuxant داده میشه. اما اگه بخواهیم از سرعت کامل مودم استفاده کنیم باید پول بدیم. من تازه فهمیدم که خود Dell این پول را ظاهرا داده و درایورها رو گذاشته برای استفاده.

اینا شاید خیلی مهم نیست. مهم اینه که یکی دیگه چطوری واسه خودش مودم رو نصب کنه. برای این کار از ابزار scanmodem استفاده میکنیم. توضیحات کامل اینجا داده شده. تو ubuntu همون debian package کار کرد. اما تو Fedora آپدیت شده چون ویرایش alsa جدیدتره و باید همون پکیج tar.gz رو بگیرید. روش نصبش تو فایل INSTALL گذاشته شده. اما در نظر داشته باشید که برای نصب باید پکیجهای kernel-devel و kernel-headers رو نصب کنید قبلش.

برای متصل شدن به شبکه هم شاید راحتتر باشید ابزار gnome-ppp رو نصب کنید.

هیچ نظری موجود نیست: