۱۳۸۶ بهمن ۲۹, دوشنبه

Octave v.s. R

آقا/خانوم من چند وقته که درگیر پیاده‌سازی یک شبکه عصبی میباشم که بعد از چند بار تلاش به این نتیجه رسیدم که به جای C تو یه زبون سطح بالاتر مثل matlab پیاده کنمش. اما یه کم گشتن من رو بین R Language و Octave گذاشت.

اول رفتم سراغ R. اما این زبون مخصوص کارهای آماری ساخته شده. به هر حال کار من رو راه مینداخت.

بعد رفتم سراغ Octave. کاملا شبیه matlab هست و میشه گفت که کاملا m-file ها رو پشتیبانی میکنه.

البته یه نکته مثبت در مورد هردوشون این بود که موازی بودن رو پشتیبانی میکنند. البته من تست نکردم.

به هر حال از اونجا که Octave به دلیل اینکه زبونش تقریبا همون matlab بود، به نظر راحتتر میومد. در ضمن چون من کار آماری نمیخواستم بکنم تحقیق بیشتر از این واسه رد شدن R برای کار من لازم نبود.

خوشحالم که تو این سیستم عامل (Fedora Linux) خیلی راحت با فقط ۱۰MB دانلود، میشه یه برنامه داشت که توش کد matlab بزنم. نه نصب ۳CD در ویندوز.

۱ نظر:

niMA گفت...

من که گفتم آر چندان تحفه ای نیست!