۱۳۸۶ اسفند ۲۷, دوشنبه

آخر سال

خوب دیگه سال هم داره تموم میشه. منم یک سال بزرگتر میشم. شاید یک سال پیرتر میشم. مهم نیست. به هر حال یک دونه به عدد سن من اضافه میشه. سالی که گذشت سال خیلی سختی بود. سال آیدنه خیلی سخت‌تر هم میشه. امیدوارم که این وسط کم نیارم. کلی دوست جدید پیدا کردم. کلی مطلب جدید یاد گرفتم. اما جامعه دور و برم خیلی بده. یعنی از فشاری که رو مردم و خودم هست خیلی ناراحتم. دارم خفه میشم. فقط تو کوه میشه از این فشار در امان بود. کوه رو برای همین چیزهاست که دوست دارم. سطح انتظارم از دوستام اومده پایین. اگه بخوام دوستایی داشته باشم که همه‌جوره باهاشون حال کنم، باید تقریبا همه دوستان رو بریزم دور. ترجیح میدم این کار رو نکنم.

تو درسها هم بد پیش نرفتم. البته راضی نیستم. کم‌کاری زیاد میکنم. ولی از کلیت ماجرا راضی هستم.

بدترین موضوع اینه که هر روز مقادیر زیادی اخبار اعدام و نظامی‌گری و سرکوب میبینم که به فشار روی آدم اضافه میکنن. اما فشار بیشتر از اونیه که بتونم کاری کنم. فعلا فقط منتظرم.

به عنوان دعای آخر سال و اول سال جدید، امیدوارم همه سالم، شاد و آزاد در همین سرزمین بتونیم زندگی کنیم.


پ.ن. خیلی جدی نگیرید، فقط درددل آخر سال بود.

چگونه در لینوکس مودم را نصب کنیم

تا حالا مجبور نشده بودم که تو لینوکس مودم لپ تاپم رو نصب کنم. اما گفتم شب عیدی که میخوام برم خونه و اینترنت پرسرعت دم دست نیست، حداقل بتونم از اینترنت Dialup استفاده کنم. مشکل اساسی اینجاست که مودمهای مثل مال من درایورشون توسط linuxant داده میشه. اما اگه بخواهیم از سرعت کامل مودم استفاده کنیم باید پول بدیم. من تازه فهمیدم که خود Dell این پول را ظاهرا داده و درایورها رو گذاشته برای استفاده.

اینا شاید خیلی مهم نیست. مهم اینه که یکی دیگه چطوری واسه خودش مودم رو نصب کنه. برای این کار از ابزار scanmodem استفاده میکنیم. توضیحات کامل اینجا داده شده. تو ubuntu همون debian package کار کرد. اما تو Fedora آپدیت شده چون ویرایش alsa جدیدتره و باید همون پکیج tar.gz رو بگیرید. روش نصبش تو فایل INSTALL گذاشته شده. اما در نظر داشته باشید که برای نصب باید پکیجهای kernel-devel و kernel-headers رو نصب کنید قبلش.

برای متصل شدن به شبکه هم شاید راحتتر باشید ابزار gnome-ppp رو نصب کنید.

۱۳۸۶ اسفند ۱۳, دوشنبه

Cell phone synchronization in linux

چند روز بود که دلم میخواست بتونم گوشی موبایل رو تو لینوکس Synchronize کنم. بالاخره این همت رو کردم و مقادیری جستجو انجامیدم. به نظرم بهترین توضیح رو اینجا داده بود. من نرم‌افزارهای kmobiletools,gnome-phone-manager,wammu رو امتحان کردم. Gnome-phone-manager که خیلی محدود بود. فقط میشه باهاش sms فرستاد. اما دو گزینه دیگر بسیار جالب توجه بودند و لذت‌بخش. Wammu خیلی کاملتر بود به نظر من. اما موقع فرستادن sms انتخاب شماره مقصد کار راحتی نبود به نسبت kmobiletools. بنابراین چون من از این نرم‌افزار برای فرستادن sms استفاده میکنم، برایم مناسبتر است. نکته مهم این است که کاربر استفاده کننده باید عضو گروه uucp باشد. (بعد از اضافه شدن به این گروه شاید دوباره login کردن لازم باشد.) این نکته‌ای بود که من رو نصف روز معطل کرد ;-)